Ego

Energica EGO. Designad och byggd av samma personer som har konstruerat och byggt racingprestanda i allt från Formel 1 till Le Mans 24h timmars i över 40 år.

Massiv prestanda, inga utsläpp!

Den elektriska motorcykelns gröna hjärta är en synkron oljekyld motor med permanenta magneter. Den har 107 kW (145 hk c.ca) av momentan effekt som når från 4900 rpm till 10500 rpm och ett vridmoment på 200 Nm, vilket sträcker sig från 0 rpm till 4700 rpm.

Energica Ego accelererar från 0 till 100 km/h på under under 3 sekunder för att nå en toppfart på 240 km/h med en sådan kraft att du inte saknar växlarna hos de klassiska förbränningsmotorerna – vilket gör den elektriska superbiken snabbare än en 600 supersport.

Elektriska motorcyklar E-MC Sweden Energica Ego Lunar White

Energica Egos hjärna är den sofistikerade fordonskontrollenheten (VCU).

Till skillnad från andra fordon där styrenheterna arbetar separat, kontrolleras Egos batteri, inverter, laddare och ABS kontinuerligt av en teknisk juvel: VCU, helt designad och utvecklad av Energica. Den toppmoderna VCU:n implementerar en adaptiv energi med flera inställningsmöjligheter, en energihanteringsalgoritm som hanterar den elektriska motorcykeln. Noggrann övervakning och justering av motorns effekt enligt gasreglaget görs 100 gånger per sekund under körning.

Energica Ego har ingen växellåda eller koppling. Allt regleras av systemet, som gör det möjligt att styra motorns acceleration och retardation baserat på regenerativt vridmoment eller motorbromsning. En frirullsfunktion tillhandahålls tack vare en ”neutral” position mellan acceleration och regenerering.

Energica Ego är också utrustad med en ”PARK ASSISTANT” för att underlätta parkering och manövrer på sluttningar eller i rusningstrafik. VCU:n begränsar då både fordonets varvtal och vridmoment. PARK ASSISTANT arbetar framåt och bakåt (omvänd läge) med maximal hastighet 2,8 km / h och maximalt vridmoment 50 Nm.

Elektriska motorcyklar E-MC Sweden Energica Ego Lunar White

Energica Ego bromssystem är Brembo och ABS-systemet är Bosch. Den senaste generationen ABS BOSCH på Energica Ego förhindrar inte bara hjulen att låsa sig, den är även utrustad med bakhjulslyftreduceringssystem som förhindrar överslag vid nödbromsning.

Den elektriska motorcykeln Energica EGO har en digital instrumentbräda från COBO TFT med en aktiv matris på 4,3 tum och färgdisplay.

Anslutningen till den elektriska motorcykeln stöds av Bluetooth (kortdistans) och UMTS långdistans-teknik (pågår), så att du kan ansluta ditt fordon till din smartphone, surfplatta eller helt enkelt till din hemdator via Internet.

Energica Ego kan laddas på snabbladdningstationer eller hemma, utrustad med en inbyggd batteriladdare.